poniedziałek, 7 marca 2016

Hobby - zbieractwo :)

Dzień dobry :)

Dzisiaj trochę o hobby, każdy na pewno jakieś ma - lecz mam na myśli akurat "kolekcjonerstwo", "zbieractwo". Jest to fajna forma na ekspozycję w mieszkaniu, zajęcia czasu, czy zbieraniu wspomnień. Zbierać, kolekcjonować można chyba prawie wszystko - od znaczków, po okulary, buty czy też nawet auta (mogą i być nawet te prawdziwe).





Na pewno każdy kiedyś zbierał karteczki? Przyznajcie się, te emocje, kiedy udało Ci się uzbierać parę - mała i duża. Niezapomniane! Miałam chyba z 5-6 segregatorów! Najcenniejsze były te z brokatem - przynajmniej w moim kręgu. Cudowne dzieciństwo i wspomnienia :)))



Te kolory, obrazki - karteczki z Czarodziejkami z Księżyca, Bambi, Kaczorem Donaldem, Kubusiem Puchatkiem i wiele wiele innych. Tyle tego było - żałuję, że się praktycznie wszystkiego pozbyłam - tak dużo wspomnień. Mam może w domu rodzinnym z jeden segregator - musiałabym to sprawdzić.

Jak sięgnę pamięcią to kolejną moją manią na zbieranie, była kolekcja wszystkich wydań czasopisma dla dzieci Kaczor Donald! Pamiętacie? Pewnie, że tak :) i te gadżety jako dodatek - miałam tego tyle, że jak otwierałam szafkę to się zawsze wszystko wysypywało i byłam ganiana przez mamę :)))


A plakaty? Z Bravo, Bravo Girl, Bravo Sport? Prawie pół pokoju miałam w plakatach ulubionych samochodów, drużyn piłkarskich, aktorów, piosenkarek, czy zespołów - lubię tak czasami sięgnąć pamięcią do czasów dzieciństwa - to były inne czasy - nie to, co teraz. 

Czy obecnie coś zbieram? Pewnie, od nie pamiętam kiedy zbieram pocztówki. Zawsze jak gdzieś jadę to jako pierwsze co kupuję jest pocztówka - ważne aby miała dużo widoków. Pamiętam, będąc pierwszy raz w Łodzi przeszłam z kuzynką całą Piotrkowską w poszukiwania sklepu z pocztówkami. Pamiętasz Kinia? :) To moja mania! Tak samo, jak dowiaduje się że ktoś z moich bliskich przyjaciół znajomych, rodziny wyjeżdża - zawsze proszę o przywiezienie pocztówki do mojej małej kolekcji :) W Poznaniu nie mam wszystkich, gdzieś mam poupychane w domu rodzinnym, ale zawsze zapominam je przywieźć. Część mam włożone w antyramę, część jest luzem - przyznaję się, że nie mogę się zebrać do kupienia oddzielnego segregatora do ich przejrzystego przechowywania :P




To moja mała kolekcja :)

A czy Wy coś zbieracie/kolekcjonujecie?
Oto kilka przykładów:

Kolekcja okularów przeciwsłonecznych

Kolekcja butów

Kolekcja opakowań od czekolad

Kolekcja puszek po piwach

Kolekcja monet

Kolekcja kapsli od piw

Najbardziej wszystkim znana, kolekcja znaczków pocztowych



Podzielcie się swoimi kolekcjami!



Pięknego dnia,
P.















2 komentarze:

  1. Ale dużo rarytasków. Klasery ze znaczkami u nas w rodzinie to dziadkowe hobby. Moje dziewczyny mają segregatory z karteczkami i kolekcje swoich trofeów czyli medale i puchary ;) a ja to chyba książki. Docelowo marzy mi się domowa biblioteczka. Kolekcja jest już dość pokaźna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze zbierają karteczki? :))) ja też jeszcze do tego wszystkiego mogłabym doliczyć książki - trochę ich mam :)

      Usuń